Nyt oli näemmä tullu Riimin lonkka- ja kyynärkuvien tulokset KoiraNettiin. Kyynäreet olivat 0/1 ja lonkat D/D Polvethan oli aiemmin tutkittu 0/0. Osasihan tätä odottaa, mutta harmittaa se silti. Vaikka nämä tulokset ei olleetkaan hyviä (lonkkien osalta) olen silti jollain tavalla helpottunut, että tämä melkeen kaksi kuukautta kestäny odottelu viimein loppui. Nyt saan vihdoinkin asiat johonkin päätökseen.

Eniten Riimin kuvausten jälkeen olen empiny agilityn jatkamista. Agilityn lopettaminen harmittaisi sen takia, että se on ollu tähän asti se mun ja Riimin oma juttu, mistä me molemmat ollaan nautittu. Toisaalta olen pelänny myös ihan kuollakseni, että jos treenien takia sattuis jotain niin en vois antaa sitä ikinä itelleni anteeksi. Haluaisin kuitenkin tehdä tässä asiassa oikeen Riimin kannalta. Siksi soitin asiasta vielä sille kuvanneelle eläinlääkärille, joka oli sitä mieltä, että jos lopetan agilityn mun olis sama lopettaa sit koko koira.

Monien ihmisten kanssa asiasta keskustellessani, tällä hetkellä tuntuis oikealta jatkaa kaikkia harrastuksia entiseen malliin. Riimi kun ei ole koskaan oireillut mitenkään ja toivon tietenkin, ettei oireilisi tulevaisuudessakaan. Harrastuksien ja normaalisti jatkuvan lenkkeilyn avulla toivoisin lihaksiston pysyvän siinä kunnossa, että se tukisi mahdollisimman hyvin lonkkia.

Suunnitelmissa olis ainakin pyytää ne lonkkakuvat lainaan Kennelliittosta ja käyttää ne muutaman eläinlääkärin katsottavana. Sitten varaan ajan eläinfysioterapeutille, joka saa katsoa onko Riimin lihakset lajin vaatimassa kunnossa. Uusinta kuviinkin mennään varmaan noin vuoden päästä.

Sit mun on ihan pakko kiittää Riikkaa, joka on jaksanu kuunnella mun itkemistä tästä asiasta koko tän ajan kun ollaan kuvien tuloksia ooteltu. Kiitos myös Milla ja Elina, teidän kanssa juttelu autto mua tosi paljon!